Automat włączający światła part 1 - Strona 8

  szukane wyrażenia:   automat  -  wiate
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pamiętam
  
 
Witam chciałem podziękować Miro(S) za wskazanie miejsca zmostkowania c903d założyłem i pięknie działa przekręcam kluczyk i świecą postojówki i mijania
  
 
A ja mam małe pytanko czy ktoś posiada jakiś schemacik podłączenia takiego automaciku do Peugeota
  
 
Cytat:



czy ktos juz podlaczyl wg tegop schematu ???
  
 
Ja podlaczalem wedlug tego schematu... jesli chcesz czegos wiecej wiedziec to poczytaj moje wczesniejsze posty bo jutro wyjezdzam i nie bedzie mnie na forum przez jakis czas..
  
 
Cytat:
2007-04-26 22:00:44, sielak pisze:
Ja podlaczalem wedlug tego schematu... jesli chcesz czegos wiecej wiedziec to poczytaj moje wczesniejsze posty bo jutro wyjezdzam i nie bedzie mnie na forum przez jakis czas..



z tego co si edoczytalem to problem jest z tym zasilaniema ale mozna pzreciez wziast + ten po pzrekreceniu kluczyka

a gdzie schowales ten uklad, w skrzynce bezpiecznikow ????
tam wszytko podlaczyles czy ciagnales od kierownicy od zespolonego ????
  
 
Jutro przedstawię, przekonsultowane i poprawione wersje. Zarówno oryginalną skandynawską, jak i "automatyczną". Proszę o cierpliwość.

Jednocześnie dziękuję wszystkim którzy wzięli udział w tym projekcie "open source" i wsparli moją skromną osobę swoją wiedzą i doświadczeniem.
  
 
Tak tez wzialem zasilanie z przewodu czarno-fioletowego na ktorym zasilanie pojawia sie po kluczyku... zastosowalem tez wszedzie diody 3A zamiast 1A... uklad schowalem w obudowie kierownicy, a przewody lutowalem do wtyczki przy zespolonym...
  
 
Można i tak. Ja u siebie lutowałem przy skrzynce bezpieczników i tam też umieściłem układ. Zdecydowanie więcej miejsca tam jest . A co do problemów z zasilaniem to jakoś ich nie odnotowałem. Swoją drogą trochę tego nie rozumiem. Być może wynika to ze specyfikacji zastosowanego przekaźnika. Jeśli tak to ten problem można wyeliminować zakładając diodę na kablu od postojówek. Ja zrobiłem to od razu i miałem problem z głowy. Swoją drogą pomysł z podciągnięciem napięcia nawet z akumulatora też nie jest głupi.
  
 
a ja mam pytanie:
W jaki sposób oddziaływuje obciazenie wyjscia z alternatora do kontrolki ładowania bezpośrednio samym przekaźnikiem? Czy nic sie nie spali? Jakie jest mozliwe obciązenie tego wyjscia?
  
 
Sławku, to zależy od przekaźnika i poboru prądu przez jego cewkę. Sądzę że jakieś 3 waty dodatkowe powinno wytrzymać. Czyli circa 200 mA. Takie układy stosuję od lat i żaden nie miał wpływu na pracę alternatora.
  
 
Cytat:
2007-04-27 11:13:17, WilK pisze:
Sławku, to zależy od przekaźnika i poboru prądu przez jego cewkę. Sądzę że jakieś 3 waty dodatkowe powinno wytrzymać. Czyli circa 200 mA. Takie układy stosuję od lat i żaden nie miał wpływu na pracę alternatora.


Dzieki. Pytam, bo nie mam pojecia. Ja kombinuje z elektroniką, tak aby obciążenie było rzedu mikrowatów.
Ale jesli tak, to bedzie łatwiej
  
 
Diody wzbudzenia w alternatorze mają obciążalność 1A. Żaróweczka (bez wzbudzenia) to około 150 mA. Po wzbudzeniu zasilamy cewkę przekaźnika, ale żaróweczka przestaje świecić bo potencjały się wyrównują. Także największe obciążenie jest w momencie uruchamiania auta i wynosi 350-400 mA, co diody wzbudzenia spokojnie wytrzymają.
  
 
  
 
Powiem tak: Cieszę się, jeśli dzięki moim wypocinom ktoś dużo mądrzejszy ode mnie się cieszy
  
 
Cytat:
2007-04-27 16:11:16, WilK pisze:
Powiem tak: Cieszę się, jeśli dzięki moim wypocinom ktoś dużo mądrzejszy ode mnie się cieszy

bez przesady z ta madroscia

Ale dzis doszedłem do wniosku, ze nie bede nic kombinował.
Jeden przekaxnik juz mam(ten wiekszy)-kupiłem za 5zł dosłownie-a teraz pozostało dopasowac taki sam jak niebieski.

Jest to przekaxnik w mniejszej obudowie(tak jak brazowy) tylko zwarty w stanie spoczynku(odwrotnie jak brazowy).

Ostatecznie mozna wstawic zwore zamiast niebieskiego, ale wtedy nie bedzie mozliwosci właczenia samych postojowych przy właczonej stacyjce.


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2007-04-27 16:20:30 ]
  
 
Nie przesadzam Sławku.

A o Twoich spostrzeżeniach wiem. I właśnie szykuję kompendium pt. co zrobić jeśli się ma wtyczki w skrzynce, a co począć, jeśli się ich nie ma. Dzięki Tobie między innymi.
  
 
czy te kabelki poztebne do podlaczenia, wg schematu Wika, znajde w skrzynce bezpiecznikow, głownie chodiz mi o ten kabelek od alternatora ???? (MKVII)

juz wszytko polutowalem wiec czas by to zalozyc....
a jeszc ejedno moj pzrekaznik ma zamienione stronami nozki '85' i '86' ale symbol mam 541 12V 30A, wiec chyb anie pzreszkadza ????


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2007-04-27 21:50:02 ]
  
 
po odchyleniu sobie skrzynki bezpieczników powinieneś znaleźć go przy wtyczce po lewej stronie. Niebieski jest tylko jeden. W razie problemów proponuje skorzystać z woltomierza.
  
 
ok thx,
reszte kabli tez tam znajde ????